Interim communicatie
Tekst
Aanbestedingen

Van oost naar west: glasvezel op z’n best - Communicatieadviseur bij Glasvezel buitenaf bedrijventerreinen

Wat maakt mijn baan bij Hanneke Janssen nou zo leuk? Daar hoef ik niet zo lang over na te denken: de veelzijdigheid! Ik ben nog niet zo lang een vast lid in team Hanneke Janssen, maar heb inmiddels al verschillende soorten klussen mogen doen. Van het schrijven van wervende teksten voor makelaars en energiebedrijven, tot het maken van aanbestedingsteksten voor de bouwsector en het vullen van een website voor een bedrijf dat gespecialiseerd is in drukwerk. Vanaf september besteed ik het grootste deel van mijn week als communicatieadviseur bij Glasvezel buitenaf bedrijventerreinen.

De wereld van glas
Mijn collega’s Jeanine en Elise zijn al bekend in de wereld van het ‘glas’, maar voor mij was dit onbekend terrein. Een uitdaging dus, leuk! Voor mijn eerste werkdag heb ik heel wat kilometers afgelegd. Schiedam ligt niet bepaald naast de deur, dus uiteindelijk zat ik langer in de auto dan op kantoor. Maar zo’n eerste dag is leuk en spannend, maar ook altijd een beetje gek. Je leert zoveel mensen kennen, dat je op een gegeven moment niet meer weet welke naam bij welk hoofd past. Ook blijven alle ins en outs over het bedrijf niet meteen hangen. Daarnaast voel je je alles behalve nuttig, want wat kun je nou eigenlijk doen? Gelukkig duurt die eerste dag maar één dag en kun je vanaf dag twee echt een bijdrage leveren.

Van oost naar west
Inmiddels ben ik helemaal ingeburgerd bij Glasvezel buitenaf bedrijventerreinen. Ook hoef ik niet meer elke week van oost naar west de rijden (lees: van file naar file). Vanuit het kantoor van Glasvezel buitenaf in Almelo of van NG BLU Networks in Meppel kan ik ook prima mijn werkzaamheden voor Glasvezel buitenaf bedrijventerreinen doen. Maar wat houden die werkzaamheden dan precies in? Goede vraag! Dit kan elke week verschillen. Dat maakt het werk ook zo leuk! Zoals de naam al doet vermoeden, houd ik mij voornamelijk bezig met campagnes die zich richten op de aanleg van glasvezel op bedrijventerreinen. De zakelijke markt heeft dan ook een hele andere aanpak nodig dan de consumentenmarkt. En daar mag ik over meedenken!

Geen dag hetzelfde
Om elk bedrijventerrein in Nederland te voorzien van glasvezel, splitsen we alle bedrijventerreinen op in regio’s. Per regio starten we een campagne om ondernemers en bewoners te informeren en enthousiasmeren over de komst van glasvezel bij hun bedrijf of woning. Daarvoor zorg ik dat er brieven, kaarten en een Glasvezelkrant op de deurmat belanden. Ook de website moet per gebied up to date en gepersonaliseerd zijn. Daarnaast denk ik mee over vormgeving van onze uitingen, de communicatie van en naar onze partners, tijdelijke acties en het aanpassen en bewaken van de communicatiekalender. En zo komen er elke week weer andere leuke werkzaamheden bij. Eén ding is zeker: ik hoef mij niet te vervelen tijdens een werkdag voor Glasvezel buitenaf bedrijventerreinen.